Jaguar Print Pointer

Pappa min ängel.


Du kan ge allt, men räkna aldrig med att få ens hälften tillbaka.
Jag saknar dig, något förjävligt. Varför är det så svårt att förstå att du inte längre
är kvar? Känns som om du är borta och reser, under en lång tid. Fortfarande samma
saknad som när du levde. Då det kunde gå månader innan jag träffade dig igen.
Du ringer inte längre, det går inte att få tag i dig. Det är skillnaden. Om 10 dagar
är det 5 månader sen du lämnade mig. Lämnade mig kvar på denna jord utan dig.
Hur ska jag klara mig? Hur ska jag veta vad som är rätt och fel när jag inte lyssnar
på mamma? Saknar din röst, ditt skratt, ditt leende. Saknar hela dig. Vill krama om
dig och låtsas som om allt bara var en dröm. Jag pratar inte mycket om dig längre,
försöker dölja hur mycket jag sörjer. Hur många tårar jag fäller varje natt innan jag
somnar, när jag är ensam. Ingen kan förstå. Pappas lilla flicka, det är jag.
Den enda som förstod hur jag funkar till 100, bara för att du var likadan.
Jag är så stolt över att höra att jag är dig upp i dan. Att jag är så lik dig
i utseendet också. Tittar på filmer och bilder på dig och från när jag var liten.
Träffade Becca för några dagar sen, tog en fika och pratade om dig. Om allt.
Hur sjukt det var när vi var små och vi bodde i jönåker. Tänkte på hur kul vi
alltid hade. Saknaden kommer alltid finnas, den växer hela tiden. Försöker hålla
minen. Leendet uppe, försöker lyssna på vänner. Umgås och låtsas som ingenting.
Men egentligen vill jag bara ligga hemma och gråta, vill bara försvinna. Träffa dig igen.
Du har varit med hela mitt liv. Känns så konstigt att du inte ringer längre och pratar om
allt. Jag saknar dig. "Pappa när du dör, dör jag" Orden som jag skrev när jag var yngre.
Överallt, alla block är fulla med texter över hur rädd jag var att du och mamma skulle
försvinna. Tur att jag har mamma, jag vet att du håller koll på oss. Att du håller koll
på mamma medans hon försöker hålla koll på mig och syster. Jag har ändrat min
syn på saker. Jag har vuxit. Jag kämpar varje dag. Jag blir starkare. Du finns
i vinden, brevid mig hela tiden. Jag känner dig. Önskar du var kvar.
Pappa när du dör, lever jag för dig.
Du ska bli stolt, sträcker på mig och håller huvudet högt.



Kommentarer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
2011
2012